E-ticaret Web Sitelerinden Hemen Çıkma Oranı Azaltmak İçin İpuçları

E-Ticaret web sitelerini geliştirmek çok zor değildir. Belirli oranda yatırım yaparsanız istediğiniz web sitesini geliştirebilirsiniz. Ama işte tam bu noktada yüksek maliyetler önümüze geliyor ve bizi istediğimizi yapmakta engelliyor. Asıl zor olan daha az para harcayarak var olan siteniz üzerinde ufak revizeler yaparak potansiyel müşterileri elde tutmak ve dönüşüm oranını (conversion ratio) artırmaktır. Bu yazıda e-ticaret web sitelerinden çıkma oranlarını azaltacak ve dönüşüm oranlarını yükseltecek ipuçları vereceğim.

E-Ticaret web siteleri nasıl bir evrim geçirdi ki bugün çok sayıda e-ticaret web sitesi var ve bu siteler var olan her şeyi satılıyorlar. Elektronikten hazır giyime, ilaç sektöründen gıda sektörüne, kitap, hırdavat,  kırtasiye, hizmet, araba, ev, evcil hayvanlar ve yemleri, bitkiler, ayakkabı ve aklınıza gelecek her sektör artık e-ticaret sitelerinde yerini aldı. Ayrıca mağazalara gidip alışveriş yapmak yerine online mağazaların sağladığı kolaylıklar bu e-ticaret sitelerinin tercih edilmesini sağlıyor. Siteyi yap müşteri gelsin ve alışverişi yapsın değil mi? Ancak e-ticaret siteleri için işler göründüğü kadar da güllük gülistanlık değil. Alışveriş yapanları sitede tutmak, ürün ve hizmet satın almalarını sağlamak zordur. Müşterileri elde tutmak ve e-ticaret sitelerinden alışverişi tamamlatmak oldukça zordur. İşte bu yüzden hazır gelen bir kullanıcının alışverişi tamamlamadan çıkma oranının azaltılmasına yardımcı olacak bazı adımlara birlikte göz atalım.

Doğru Yazı Tipi Seçin ve Onu İyi Kullanın

Yazı tipi seçimi bir müşterinin satın alma kararını etkiliyor. Sitenizde kullandığınız yazı tipleri hedef kullanıcılarınıza hitap edecek şekilde uyumlu olmalı ve onlarla bir bağ kuracak font tipleri olmalıdır. Örneğin hedef kitleniz kurumsal çalışan profesyonellerse seçeceğiniz yazı tipi Times, Arial, Tahoma, Helvetica gibi fontlar olmalı. Comic Sans veya kids tarzı font tipleri kullanırsanız hedef kitlenize hitap edemezsiniz ve bu sizin sitenize asla olumlu hizmet etmeyeceği gibi olumsuz da bir etki bırakacaktır.

 

Sitenizde uygun bir yazı tipi kadar bu yazı tiplerinin de uygun bir şekilde kullanılması gerekir. Bunun için stiller oluşturabilirsiniz. Aynı yazı tipinin boyut ve kalınlığını, başlık büyüklüğünü, gövde metnini, harekete çağırıcı ifadeleri ve sitedeki diğer unsurları standardizasyona giderek kullanmanız gerekir. Sitede çok büyük veya çok küçük yazı tipi olması, farklı farklı font efektleri, farklı farklı renkteki metinler, farklı farklı yazı tipleri sitenin okunurluğuna etki edecektir ki bu kullanıcıları etkiler ve kullanıcıların sitenizi terk etmesine sebep olur.

Sitenizin Görünüşünü Kullanılar İçin Çekici Yapın

Online alışverişin gözle bakarak yapıldığı gerçeğini asla unutmayın. Bu nedenle hayal gücünüzü kullanın ve sitenizin görsel çekiciliğini artırmak için bannerlar, logo veya imajlar, resimler, simgeler gibi çeşitli tasarım ögeleri kullanın. Alternatif olarak görsel çekiciliği artırmak için sitenizde çekici bir tema kullanabilirsiniz. Çoğu sitenin temalarını değiştirmek o kadar da kolay değildir bu yüzden özel günler ve dönemler için sitenizin header ve footer kısımları nispeten daha kolay değiştirilebilir ve düzenlenebilir olmaktadır. En azından bu alanları dönemsel olarak değiştirebilirsiniz. Mesela yaz döneminde güneşli, denizli, yeşillikli bir düzenleme; bayram dönemlerinde bayramı anımsatan görsel ögeler vs gibi kullanarak hem sitenizin güncel olduğunu hem de göze hitap eden değişikliklerle kullanıcılarınızı etkileyebilirsiniz. Bu tip değişiklikler kesinlikle kullanıcıları etkileyecek ve alışveriş için kullanıcıları harekete geçirecektir.

Alışveriş Sepetinizi Kullanıcı Dostu Yapın

En az siteniz kadar alışveriş sepetinizi de kullanıcı dostu yapın. İlk olarak sitenizde alışveriş sepeti simgesi kolay bulunabilir olmalıdır. Bunun için sepet simgenizi kullanıcıların en çok görmek istediği alan olan sağ üst köşede kullanabilirsiniz. İkinci olarak sepette kullanıcılar ürün ile ilgili bilgilerde kolayca değişiklik yapabiliyor olmasını sağlamanız gereklidir. Örneğin sepetten ürün silmek, renk değiştirmek, adet değiştirmek, çok sayıda ürün varken tüm sepeti boşaltmak vs gibi aksiyonları kullanıcıya kolaylıkla yapabileceği bir tasarım yapmalısınız. Kullanıcılar için sepetinizde ürün ile ilgili aşağıdaki bilgilerin olması önemlidir ve bunları kolayca görmek ve anlayabilmek isterler:

  • Ürün ekleme/çıkarma,
  • Adet değiştirebilme
  • Alışverişi tamamlamak için bir buton
  • Sepeti boşaltmak için bir buton
  • Genel toplam, vergiler, KDV, kargo ücretlerini kolayca görülebileceği tablolar (Ücretsiz olan hizmetler de özellikle bu tablolarda gösterilmeli)

Yukarıda bahsedilen ipuçları basit düzenlemeler ile sitenize kazandırabileceğiniz özelliklerdir. Bu ipuçlarını uygulayarak e-ticaret web sitelerinden hemen çıkma oranlarını bir nebze olsun azaltılmasını sağlayabilir, dönüşüm oralarının artmasına katkıda bulunarak kazançlarınızı artırabilirsiniz.