Facebook Reklamlarında Yeni Soluk: Facebook Exchange

 

ddSosyal paylaşım sitelerinin en büyüğü olan Facebook’un gelirlerinin en ciddi kalemi hiç kuşkusuz reklamlar. Hal böyleyken Facebook, değişen şartlara göre reklam gelirlerini sağlamlaştıracak yeni modelleri piyasaya sunmakta geç kalmıyor. Geçtiğimiz günlerde Facebook, markalara yeni tanıttığı reklam modellerinden biri olan Custom Audiences’ı duyurmuştu.
Bugün ise sizlere Facebook’un bir başka reklam modeli olan Facebook Exchange’ten bahsetmek istiyoruz.
 
Facebook Exchange için; “Facebook’un kullanıcılara daha ilgili ve daha isabetli reklam gösterme iddiasının son ürünü” dememiz yanlış olmaz. Facebook Exchange ile artık web sitenizi ziyaret
etmiş kullanıcıları Facebook’ta yakalamanız ve onlara kişiselleştirilmiş reklamlar göstermeniz mümkün! Daha önce Google Retargeting sayesinde birçok network tarafından kullanılan bu özelliğin dünya genelinde 1 milyara yakın bir kullanıcı kitlesine sahip bir sosyal ağda uygulanacak olması, reklamverenler için büyük önem taşıyor.
http://www.uncdigital.com/wp-content/uploads/2012/11/re-targeting2.jpg
 
Peki, Facebook Exchange Nasıl Çalışıyor?
Örnekle anlatmak gerekirse:
·  Potansiyel müşteriniz web sitenizi ziyaret eder
·  Potansiyel müşteriniz birkaç seçeneği inceledikten sonra kararsız kaldı ve vazgeçti. Bu durumda kullanıcı sitenizden çıkar.
·  Sizi ziyaret eden kullanıcı Facebook’a girdiğinde, sitenizdeki aksiyonlarına özel üretilen reklamlar kendisine gösterilir.
·  Bu sayede potansiyel müşterinin, “Yeni Müşteri” olma olasılığı çok yüksek oranda artar.
Facebook Exchange ile hem reklam verenin daha kısa sürede sonuca ulaşması, hem de kullanıcıların kendilerine en uygun reklamı görmesi sağlanıyor. Birçok markanın pazarlama ve reklam
stratejisinde önemli rol oynayan Facebook’un yeni reklam modeli Facebook Exchange kısa zamanda reklamverenin ilgisini çekmeyi başardı.