Facebook’un Yeni Reklam Modeli: Custom Audiences

Facebook’ta gördüğünüz tüm reklamlar daha önce sadece Facebook’un sunduğu hedefleme kriterlerine göre yapılıyordu. Bu durum geçtiğimiz aylarda Facebook’un markalara tanıttığı iki yeni reklam modeli olan; Custom Audiences ve Facebook Exchange ile değişti. Facebook’un son dönemde markalara sunduğu yeni reklam modellerinden biri olan Custom Audiences’ı  (özel hedef kitleli reklamlar) yakından tanımaya ne dersiniz?

“Özel Hedef Kitleli Reklamlar”dan önce markalar ellerindeki müşteri bilgilerini Facebook kullanıcıları ile eşleştiremiyor, sanki onlarla ilk kez iletişime geçiyormuşçasına sil baştan bu müşterilerine ulaşmaya çalışıyorlardı.  “Özel Hedef Kitleli Reklamlar” ile markalar, bugüne kadar topladıkları müşteri bilgilerini artık Facebook reklamlarıyla ilişkilendirebilecek. Aynı zamanda markaların ellerindeki değerli bilgiler hedef kitlelerine ait daha doğru hedefleme yapmalarını sağlayacak.

Markaların müşteri bilgileri arasında; daha önce alışveriş yapmış, e-posta adreslerini paylaşmış, anketlerine katılmış yani bir şekilde markayla iletişime geçmiş müşterilerinin çeşitli bilgileri bulunmaktadır. Bu bilgiler üzerinden belirlenen iletişim hedefleri doğrultusunda reklam mesajları hazırlanır. Müşterinin;  Facebook ID, telefon numarası ya da e-posta adreslerinden herhangi birini kullanarak reklam verilebilir.

 

facebook exchange

 

Peki, Özel Hedef Kitleli Reklamlar Nasıl Çalışıyor?

Aslında sistem oldukça basit! Markalar, sahip oldukları CRM datasını  Facebook’un Power Editor aracını kullanarak .csv ya da TXT dosyası halinde Facebook’a yüklüyorlar. Yüklenen data Facebook tarafından üyeleri eşleştirmek için kullanılıyor. Daha sonra markalar “Özel Hedef Kitleli Reklamlar” ile yarattıkları reklam kitlesini, Facebook’un sunduğu diğer hedeflemelerden de yararlanarak daha detaylı kırılımlar altında hedefleyip seçilmiş reklamları sunabiliyor…

Sistem Güvenliği “Hashing” Teknolojisiyle Sağlanıyor

Facebook yüklenen müşteri bilgilerini e-posta adresi veya telefon numarası gibi girildiği şekilde saklanmıyor. Veriler, Power Editor içerisinde “Hashing” teknolojisi ile şifreleniyor ve Finger Print olarak tutuluyor.

“Özel Hedef Kitleli Reklamlar” ile neler yapılabilir?

Henüz Facebook sayfanızı beğenmemiş olan mevcut müşterilerinizi hedefleyerek müşterilerinizi Facebook sayfanızda hayranlarınıza dönüştürmeye çalışabilirsiniz. Müşteriye dönüşmemiş ancak

E-posta listenize üye olmuş ya da şirketinize ait herhangi bir form doldurmuş kişilere özel reklam kampanyası kurgulayarak sayfanıza çekebilirsiniz. CRM’inizde iki ürün arasında sıralı satın alma ilişkisi varsa bunu kullanarak ilk ürününüzü satın almış kişilere ikinci ürününün reklamını yapabilirsiniz.

“Özel Hedef Kitleli Reklamlar” özellikle elinde müşterilerine veya potansiyel müşterilerine ait data bulunduran markalar için çok değerli olacağı aşikar.