Renkler Satın Almayı Nasıl Etkiler? (INFOGRAFİK)

Tüketicilerin online alışverişlerde satın alma kararları verirken bir çok unsuru göz önünde bulundurur. Kissmetrics'in yaptığı araştırmaya göre bir ürünü satın alırken ihtiyaç, fonksiyon, fiyat gibi özellikler karar vermede etkin rol oynuyor fakat henüz belki de işlevini bilmediğimiz o ürüne doğru bize ilk adımı attıran o ürünün görsel kimliği oluyor.

İnfografikte koku, ses, özellik gibi niteliklerden ziyade ürünün görünüşünün % 93 oranında tüketicilere etki ettiği görülüyor. Görselliğin en önemli unsurlarından birisi de elbette renkler. Renklerin satın alma davranışlarındaki etkisi ve önemi oldukça fazla. Tüketicilerin %85‘ i benzer ürünler arasında seçim yaparken renk faktörüne göre karar veriyor; buna marka bilinirliğinin %80 oranında renklerle sağlanması da etki ediyor.

Renkler anlamları evrensel olmamakla birlikte bir çok şeyi ifade ederler. Renkler tüketicileri etkileme ve alışveriş alışkanlıklarını değiştirmede eşsiz yeteneğe sahiplerdir. Aşağıdaki infografikte alışverişlerde hangi rengin hangi durumlara etkisi olduğunu inceleyebilirsiniz. Araştırma, kullanıcıların %42′sinin kötü dizayn edilmiş siteleri kullanmayı tercih etmediklerini, %52′sinin de estetik olarak göze hitap etmeyen sitelere uğramadıklarını da belirtiyor.

Araştırmaya katılanların %52′si “indirim”, %60′ı da “garantili” ibaresinin bulunduğu yerlerden alışveriş yapmayı tercih ediyor.